Протокол №3

Протокол № 3
засідання шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
від 04 січня 2017 року

Голова ШМО: Криволапова В.Д.
Секретар: Клименко Л.Б.
Присутні: 7 членів ШМО вчителів природничо-математичного  циклу.
Відсутні: -
Запрошені: Заступник директора з НВР Гришина Н.О.

Порядок денний
1. Підсумки перевірки результатів навчальних досягнень учнів за І семестр 2018-2019 н.р.
2. Аналіз результатів участі учнів в районній олімпіаді та в конкурсі захисті наукових робіт
МАН
3. Використання інтернет ресурсів у навчально – виховному процесі
4. Практикум «Скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу»
5. Нові підходи у навчанні. Медіа-грамотність вчителя. Дистанційне навчання як підвищення
кваліфікації та методичної грамотності.
1. Слухали: Криволапову В.Д. про навчальні досягнення учнів за І семестр 2018-2019 н.р. Запропонувала колегам повідомити більш детальніше про досягнення учнів
Виступили:
1. Криволапова В.Д.та Гришина Н.О. про досягнення учнів з математики зауважили, що нажаль мало учнів вивчають математику на високому рівні. Результати по рівнях можна побачити в таблиці.
Вирішили: Переглянути та доопрацювати критерії оцінювання учнів; організувати роботу зі слабо
встигаючими учнями; проводити просвітницьку діяльність з учнями та батьками про необхідність
навчання; продовжувати розвивати вміння та навички учнів з високим рівнем знань, залучати дітей
до творчого розвитку.
2.Слухали: Криволапову В.Д.про аналіз результатів участі в районній олімпіаді та в конкурсі  захисті наукових робіт МАН.
Вирішили: Продовжити роботу з обдарованими дітьми, залучати більше учнів до участі в МАН.
Вчителям проводити просвітницьку діяльність, організовувати дітей до участі в предметних
олімпіадах та різноманітних конкурсах.
3.Слухали: Барильченко Т.В. про використання інтернет ресурсів у навчально – виховному процесі, яка висловила свою думку, що Інтернет сьогодення є найважливішою соціально-економічною комунікацією нашої цивілізації. Мережа Інтернет необхідна всім учителям і учням незалежно від предмета вивчення та забезпечує такі дидактичні можливості, корисні для навчання: публікацію навчально-методичної інформації в гіпермедійному вигляді; спілкування між субєктами й обєктами навчального процесу в Інтернеті; дистанційний доступ до інформаційних ресурсів, віддалених бібліотечних каталогів і файлів електронних бібліотек, до файлів користувачів, а також до баз даних і знань; дистанційне використання віддалених обчислювальних ресурсів і дистанційних лабораторних практикумів. Одним із можливих шляхів упровадження Інтернет- технологій у навчання, що полегшуватиме роботу вчителя, є цілеспрямоване створення системи підтримки навчального процесу засобами ІКТ. Побудова системи підтримки занять засобами ІКТ на методичному рівні має включати: а) використання веб-ресурсів глобальної мережі як інструменту повсякденної навчально-методичної та організаційної діяльності викладача; б) теоретично- педагогічну підготовку педагога до участі в міжнародних проектах, до використання веб-ресурсів у процесі професійної діяльності. Інтернет-веб-матеріали, ресурси мережі як інструмент діяльності вчителя, мають дидактичну цінність, грамотну (у методичному аспекті) організацію. Інтернет- навчання має низку переваг, у порівнянні з іншими видами навчання, а саме: Інтернет — безмежне джерело інформації, яке дозволяє швидко і достатньо широко розкрити суть того чи іншого навчального питання; автономна робота з необхідною літературою; можливість інтерактивного спілкування. Основні варіанти використання Інтернет-ресурсів учнем за завданням вчителя: перший варіант — різні види домашніх завдань, спрямовані на пошук запропонованої учителем інформації, результатом цієї роботи може бути як повідомлення із заданої теми, так і анотований перелік посилань; другий варіант — участь у різного роду видах дистанційної освіти. Дистанційне навчання може бути корисним для самоперевірки, ліквідації прогалин у знаннях, для формування навичок, для розвитку та підготовки до навчання у вищому навчальному закладі; третій варіант — участь учнів в інтелектуальних змаганнях; четвертий варіант — класична проектна робота. Метод проектів якнайкраще підходить для використання Інтернет-ресурсів, адже в його основі лежить розвиток не тільки пізнавальних навичок учнів, але й уміння самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі.
Виступили:
1. Криволапова В.Д.., який долучилася до вищесказаного про використання інтернет-ресурсів та додала, що, нажаль, використовувати інтернет – ресурси не всі учні мають змогу, а ті в кого є така можливість можуть робити це, в основному – дома, так як матеріальна база школи майже не дає такої можливості.
Вирішили: Скласти та узгодити з усіма вчителями графік роботи інформатичного кабінету для поліпшення використання ІКТ можливостей. Вчителям активніше впроваджувати Інтернет-ресурси в навчально-виховний процес: давати посилання на цікаві матеріали, залучати учнів до інтернет-олімпіад та конкурсів.
4. Слухали: Клименко Л.Б. про скрайбінг як сучасну форму візуалізації навчального матеріалу. Скрайбінг – новітня техніка презентації. Головне в понятті скрайбінга – візуалізації інформації. Завдання скрайб-презентації – донести інформацію, зробити її привабливою для слухача і глядача, допомогти краще її запам;ятати і засвоїти..
Виступили:
1. Криволапова В.Д яка рекомендувала для присутнім скористатися блогом Магія скрайбінгу для роботи з вищеописаними програмами.
Вирішили:
Інформацію вище вказаних вчителів прийняти до уваги, схвалити та використовувати в роботі.
5. Слухали: Гришину Н.О. про дистанційне навчання
Дистанційне навчання сьогодні – найзручніша та найдоступніша форма підвищення кваліфікації педагога. Взяти участь у такому навчанні дуже просто! Все відбувається віртуально, потрібен лише комп’ютер та доступ до Інтернет! Під час дистанційного навчання ви маєте змогу послухати галузевих експертів, а також ваших колег, викладачів різних предметів з усієї країни. Існує багато форм дистанційного навчання, які сьогодні доступні кожному вчителю завдяки мережі Інтернет: семінари, форуми,чати, веб-квести, веб-конференції, вебінари, дистанційні курси, освітні мережі. Виступили:
1. Криволапова В.Д., яка зазначила, що вчителі природничо-математичного циклу активно використовують дистанційне навчання у самоосвітній діяльності, так в авторських вебінарах зимової сесії онлайн-проекту Видавництва «Ранок» «Інтерактивна школа творчого вчителя».  
Вирішили: використовувати елементи дистанційного навчання для методичної грамотності
вчителя. Надалі всебічно розвиватися, щоб мати змогу зацікавити учнів.

Голова ШМО вчителів природничо-математичного циклу
Созонівського НВК                                                   :                         В.Криволапова  


Секретар ШМО:                                                                                   Л.Клименко