Протокол №2

Протокол № 2
засідання шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
від 27 жовтня 2018 року

Голова ШМО: Криволапова В.Д.
Секретар: Клименко Л.Б.
Присутні: 7 членів ШМО вчителів природничо-математичного  циклу.
Відсутні: -
Запрошені: Заступник директора з НВР Гришина Н.О.

Порядок денний
1. Аналіз результатів І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.
2. Підготовка та участь учнів школи у районних олімпіадах
3. Організація роботи з обдарованими дітьми:
- організація роботи з обдарованими школярами на уроках;
- роботи з обдарованими школярами в позаурочний час:
- участь у Міжнародних конкурсах «Колосок», «Кенгуру», «Левеня»,
«Бобер»;
-  організація роботи учнів членів МАН;
-  організація учнів в предметних тижнях.
4. Проектні технології як елемент формування предметних компетенцій на уроках природничо-математичного циклу.
5. Творчі завдання як засіб формування ключових компетентностей учнів.
6. Вдосконалення єдиного освітнього середовища школи з метою ефективного розвитку пізнавальних інтересів та підвищення якості освітньо процесу через впровадження інноваційних педагогічних технологій.
1. Слухали: Гришину Н.О. про результати І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Повідомила, що протягом вересня – жовтня вчителі предметними організували шкільний, І етап, Всеукраїнських учнівських олімпіад. Зауважила, що все менше стає учнів які хочуть та можуть брати участь в предметних олімпіадах. Запропонувала вчителям особисто відзвітувати про участь учнів в І етапі Всеукраїнських олімпіад.
Вирішили: Залучати більше учнів до участі в шкільних предметних олімпіадах, зацікавити учнів конкурсними завданнями шляхом проведення шкільних турнірів або онлайнових змагань.
Систематизувати завдання попередніх років районного етапу олімпіад та розробити збірники з розв’язками для самостійної підготовки учнів або для полегшення підготовки учнів в наступні роки.

2. Слухали: Криволапову В.Д. про підготовку учнів до участі в районних предметних олімпіадах.
Криволапова В.Д. нагадала колегам, що участь в районних олімпіадах буде відбуватися згідно графіка районного відділу освіти. Вчителям слід визначитися з учасниками районних олімпіад та підготувати учнів до участі в них.
Вирішили:
Продовжити підготовку учнів до ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових
дисциплін.

3. Слухали: Криволапову В.Д. про організацію роботи з обдарованими учнями. Криволапова В.Д.
підкреслила, що в школі є багато талановитих учнів, вчителю лише потрібно детальніше спостерігати за дітьми та виявити талант учня до свого предмету. Робота з обдарованими дітьми не може обмежуватися тільки роботою учня на уроці, для досягнення кращого результату слід продовжувати роботу такого типа і в позаурочний час, залучати учнів до участі у Міжнародних конкурсах: «Колосок», «Кенгуру», «Левеня», «Бобер». Також Криволапова В.Д. зауважила, що вчителям слід активніше залучати учнів до науково-дослідницької діяльності:
до роботи учнів в МАН, проектах, цікавих дослідженнях. Організовувати участь учнів в предметних тижнях, веб-квестах та різноманітних он-лайнових конкурсах.
Вирішили:
Взяти до уваги озвучені пропозиції та покращити роботу з обдарованими учнями.
4. Слухали: Гришину Н.О. про проектні технології як елемент формування предметних компетенцій на уроках природничо-математичного циклу. Гришина Н.О. ознайомила колег з методом проектів у технології трудового навчання. Однією з педагогічних технологій, яка спрямована на покращення та розвиток трудового навчання, є метод творчих проектів. Метод проектів є основним методом навчання в освітній галузі «Технологія». Гришина Н.О. виокреслила основні взаємопов’язані цілі: соціально-економічна ефективність, соціальна інтегрованість, соціальна активність та соціальна керованість. Для досягнення наступних цілей слід визначити структуру й послідовність проектно-технологічної діяльності учнів у такому вигляді: етап підготовки та організації проектно-технологічної діяльності, етап технічно-творчого мислення, етап технологічного процесу та заключний етап. Найголовніше завдання вчителя визначити структурний план роботи, запропонувати учням цікаві проектні завдання, допомагати учням у вирішені тих чи інших проблем, які можуть виникнути на різних етапах роботи.
Виступили:
1. Криволапова В.Д. зауважила, що проектна діяльність є однією із улюблених форм роботи учнів
в математиці. Саме проектна діяльність дає змогу розкритися всім учням незалежно від рівня знань та вмінь. Такий метод роботи дає змогу не тільки більш поглиблено розглянути обрану тему а й поділитися з однокласниками з набутими знаннями в неформальній обстановці: урок на природі, урок дебати та інше. Також Криволапова В.Д. повідомила, що одним із різновидів проектної діяльності є веб-квест, який нікого з учнів не залежить байдужим.
2. Барильченко Т.В.. додала, що багато цікавих та пізнавальних проектів можна робити і на уроках
фізики.
Вирішили:
Використовувати метод проектів в навчально-виховному процесі та запровадити використання
веб-квесту.
5. Слухали: Клименко Л.Б. про творчі завдання як засіб формування ключових компетентностей учнів. Клименко Л.Б.повідомила, що творчість людини — це діяльність, спрямована на створення нового продукту, тобто нового матеріального об´єкта, нового знання, нової технології. Для забезпечення творчого характеру уроку вчителеві необхідно здійснити вибір того продукту, який повинен бути створений учнями на уроці, скласти його характеристику, здійснити добір і створення засобів, необхідних для організації творчої діяльності учнів, скласти програму своєї діяльності і учнів, реалізацію цієї програми, здійснення коригуючої діяльності. Основними критеріями творчості у пізнавальній діяльності учня є: самостійність, пошук і вибір можливих варіантів руху до мети, створення або конструювання нового продукту. Творчі завдання на уроках дозволяють: узагальнити, повторити і засвоїти навчальний матеріал; ознайомити учнів з досягненнями в галузі наук; розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, абстрактне і логічне мислення; формувати навички спільної роботи; встановити міжпредметні звязки. Для ігрових методів характерні певні особливості, що відрізняють їх від традиційних: наявність ігрових моделей об’єкта, процесу або діяльності; активізація мислення й поведінки школяра; високий ступінь залучення до навчального процесу; обов’язковість взаємодії учнів між собою та вчителем або програмним матеріалом; посилення емоційності та творчий характер заняття; самостійність у прийнятті рішення; бажання набути вмінь і навичок за відносно короткий термін.
Вирішили:
Використовувати різнотипові творчі завдання на уроках та в позаурочний час.
6. Слухали: Сібіерт І.В. про використання інноваційних технологій на уроках природничо- математичного циклу. Зауважила, що використання саме інноваційних технологій обумовлена тим, що в комп’ютерних технологіях, особливо у всесвітній мережі Інтернет, закладені невичерпні можливості для навчання учнів на якісно новому рівні, вони дають широкі можливості для розвитку особистості учнів та реалізації їх здібностей. Продемонструвала колегам наступні ресурси мережі Інтернет для впровадження інноваційні технології: складання он-лайн пазлів які дають можливість вчителю зашифрувати потрібну інформацію, а учневі розвивати логічне мислення під-час складання пазлів та виконання самої роботу, яку вчитель закладе в пазл; використання он-лайнових ресурсів для створення кросвордів – дають можливість учням шукати та упорядковувати потрібну інформацію; сервіс для створення дидактичних ігор Рurposegames, які дають можливість не лише перевірити знання в ігровій формі а й оцінюють учня; Online Test Pad – також дає можливість створювати та використовувати у навчанні різнотипові тести, опитування, кросворди та логічні ігри.
Вирішили: використовувати в роботі описані ресурси.
Голова ШМО вчителів природничо-математичного циклу
Созонівського НВК                                                   :                         В.Криволапова  


Секретар ШМО:                                                                                   Л.Клименко